-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17198 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در برخي احاديث آمده است كه هيچ پيامبري مانند رسول الله « ص » در راه خدا اذيت نديده است با اين كه مي دانيم برخي پيامبران مانند حضرت نوح « عليه السلام » از ناحيه ي قومش شكنجه اي بسيار تحمّل كردند ؟
رنج و مشقّت و شكنجه تنها آزارهاي بدني نيست . فشارها و آزارهاي روحي به مراتب شكننده تر و ناراحت كننده تر است . پيامبر اسلام « ص » علاوه بر آنكه از ناحيه ي قريش فشارها و ناراحتيهاي جسمي متحمّل مي شد عذابهاي روحي بسياري نيز وي را رنج مي داد زيرا در ميان اصحابش منافقاني وجود داشتند . آن حضرت بايد تمام كارشكني هاي مخفيانه و زيركانه آنها را تحمل نموده خنثي مي فرمود . براساس آيات قرآن و احاديث معصومان « عليهم السلام » جريان نفاق از ابتداي بعثت و در مكه وجود داشت امّا در مدينه شكل گسترده و متنوعي به خود گرفت .
علاوه بر اين ، از آنجا كه دين اسلام كامل ترين دين است و بر تمامي زواياي زندگي انسان ها ( تا قيامت ) نظر دارد ، ابلاغ چنين امري موجب سختي كار و گشوده شدن جبهه هاي جديد و متعدد در مقابل شيطان و ايادي اوست . ابلاغ و تبيين چنين امر بزرگ و عظيمي ، تلاشي مضاعف و جهادي بزرگتر را مي طلبد مبلّغ آن ، يعني نبي مكّرم اسلام « ص » ، در مقابل موانع موجود ايذاء و دشمني هاي بيشتري را به جان مي خريد .
و بالاخره اين كه ، آن حضرت خلقي عظيم داشت . كه : « وانك علي خلق العظيم » مقام و مرتبت ايشان از جمله در اخلاق كريمانه ، از تمامي انبياء بالاتر بود . بر اين اساس آن حضرت {P - سوره قلم ، آيه 4 . P}
در مقامات روحي و عدم ترك اولي در قله عصمت و پاكي بود . چنين امري نيز موجب مي شد كه وجود مقدّس آن حضرت در مقابل جفاها و بد رفتاري ها و به طور خلاصه در برابر سوء خلق انسانها دچار ايذاء و رنج بيشتري شود .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.